město
Litomyšl
Studie redesignu
vizuální identity
města Litomyšl
Naše grafička MgA. Lenka Bartoschek rozená Vomáčková si zvolila jako svou závěrečnou diplomovou práci REDESIGN VIZUÁLNÍ IDENTITY MĚSTA LITOMYŠL. Celý rok zamakala a vznikla 130ti stránková studie.😮😎
Možná to zní moc odborně, ale jednoduše řečeno – Povedl se jí zpracovat stručný přehled a návod, co všechno obnáší změna vizuálu města. Ten může sloužit ke zlepšení orientace a pomoci správné komunikaci měst s grafickými designéry. To se hodí, ne?
Celou 130ti stránkovou práci zkrátila do prezentace, která je zde ke stažení a může z ní čerpat kdokoliv, komu se to bude hodit. Studie redesignu vizuální identity města Litomyšl
Přístup k redesignu
Při redesignu vizuální identity města Litomyšl je postupováno chronologicky
od redesignu historicky nejstaršího znaku města, přes aktuální vizuální identitu,
až po zcela nový přístup. Tímto postupem je znázorněno jakými třemi
možnými směry se lze při redesignu vydat.
- redesign erbu města
- redesign současného loga
- nový přístup
Autoři
projektu
MgA. Lenka Bartoschek
Grafický design
MgA. Jan Šlégr
vedoucí diplomové práce
Lumír Kajnar
oponent diplomové práce
Redesign
erbu města
Litomyšl je město plné historie a kultury a heraldika je pro něj tedy velmi důležitá. I přes bohatou historii se město nyní může pyšnit velmi moderním přístupem a zdařilým propojováním moderní a historické architektury. Tomu odpovídá i slogan města: „Moderní historické město“.
Cílem bylo vytvořit takový vizuální styl, který by odrážel historii pomocí heraldiky, ale současně působil moderně. Toho bylo docíleno pomocí stylizace znaku a zvolením vhodné typografie. Navržený vizuální styl by měl Litomyšl představovat jako silné a hrdé město. Při tvorbě konceptu mě ovlivnil i samotný význam symbolu – čistá jako lilie. Ten je následně promínut v jednoduchém a minimalistickém (tedy „čistém“) stylu na veškerých aplikacích.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Redesign
současného loga
Druhý krok redesignu je zaměřen na současné logo a na hledání způsobu, jak jej upravit do funkčního kompaktního vizuálního stylu.
Současné písmo v logu je velmi neutrální, strohé a svým výrazem nevystihuje Litomyšl. Svoji funkci neplní ani po technické stránce. Hlavní myšlenkou bylo tedy najít nové vhodné písmo, které by svým charakterem prezentovalo město a současně najít nosný grafický prvek, který by sjednotil veškeré propagační materiály.
INSPIRACE
Josef Váchal – významná umělecká osobnosthistorie Litomyšle. Autor Krvavého románu,jehož dřevoryty jsou na zdech domu v ulici Josefa Váchala v Litomyšli.
Představení městského orientačního systému v kabátu tohoto vizuálního stylu.
Nový
přístup
Třetí koncept nenavazuje na heraldiku či současný stav, ale jedná se o nový přístup. Litomyšl není pouze město historické a kulturní, ale je charakteristické mnoha dalšími prvky.
Základní myšlenkou této vizuální identity je představení města jako domova. Tento koncept shrnuje do jednoho veškeré charakteristické prvky města a to, co jej dělá výjimečným.
Základním tvarem loga je oblouk,
který vychází nejen z typické
architektury (podloubí),
ale představuje střechu – domov.
Nový web 2020
“Po grafické stránce naprosto nový přístup k tvorbě webu. Web na celou šířku obrazovky, množství zajímavých grafických prvků, krásné fotografie, virtuální prohlídky. Jako občan Litomyšle bych určitě našla všechny potřebné informace k životě ve městě, jako turista mám chuť hned vyrazit. ”
Simona Rákosová,
hodnotitel zlatyerb.cz
“Spolupráci s wwworks na redesignu webu www.litomysl.cz si velmi pochvalujeme, zejména aktivní přístup nejenom při tvorbě drátěného modelu a spuštění stránek, ale také při nevyhnutelných dalších úpravách ostré verze. Díky dobře napsanému a strukturovanému kódu můžeme snadno provádět změny layoutu i funkcí za běhu a bez odstávek, stejně tak si ceníme rad a nápadů, které jsme dostali a díky kterým je web www.litomysl.cz kladně přijímán veřejností.”
Michele Vojáček,
tiskový mluvčí města Litomyšl
“Výtvarné zpracování: v porovnání s ostatními weby chválím originalitu, působí moderně, netradiční rozložení, velice líbivý web.”
Tomáš Štafanec,
hodnotitel zlatyerb.cz
Litomyšl chodí pěšky
Na podporu městské kampaně Litomyšl chodí pěšky vzniklo ve wwworks video o tom, jak to ve městě skutečně je a má být.
Participativní rozpočet
Litomyšlská radnice se každoročně snaží zvát občany města k aktivní účasti na zlepšení veřejného prostoru. Komu svitne v hlavě nápad, ať se přidá!
Koukni na video k participativnímu rozpočtu nezní příliš lákavě. Když to ale doslova rozehrajete s nápadem a vtipem, pustí si tu milou podívanou kde kdo.
Mgr. Matyáš Hájek
zakladatel firmy, jednatel, art director, webdesigner
Mým úkolem je nápad. Pracuji na kreativní části vašich projektů – ať už jde o grafiku, informační strukturu webů nebo koncepci kampaní.
MgA. Lenka Bartoschek
grafický designer
Navrhnu pro vás vizuální identitu, originální webovou i tištěnou grafiku.
Mgr. Tereza Jiroušková
fotografie a video
Mohu vás nafotit, přitom natočit, pak vše v postprodukci upravit, sestříhat a dodatečně rozanimovat.