Zpět na články

Smutný příběh klíčových slov

Zlatá devadesátá a nultá léta vypadala jako jeden velký mejdan. Na webech si dělal každý co chtěl. Pravidla neexistovala. Google byl ještě mladý floutek a kdeco přehlížel.

Klíčová slova se dávala všude. Bylo klíčové klíčové slovo neopomenout v žádné z klíčových nadpisů, klíčových vět:

“Pokud hledáte nejlevnější hotel, navštivte náš nejlevnější hotel Levný hotel. Levnější hotel v okolí nenajdete.”

Texty byly nestravitelné, působily zácpu. Ale každý to toleroval, každý doufal, že se tak se svou stránkou na “nejlevnější hotel” dostane na první příčky vyhledávání.

Pak ale vyhledávače zmoudřely. Už samy dokázaly poznat o čem stránka je, začaly chápat kontext a uráželo je, když se jim někdo úlisně vtíral do přízně. Proto bouchly do stolu: “A DOST! Blbce z nás nikdo dělat nebude!”

Tak skončila divoká éra klíčových slov!

 

Nová doba

Byla to šokující zpráva. Mnohé stránky se s ní dodnes nedokázaly vnitřně srovnat - stále se tváří, že je vše při starém. Navzdory tomu, že staré způsoby Google dnes obdarovává penalizací a pádem do hloubek vyhledávání.

Jen na dobrých webech začala klíčová slova žít nový, pokorný život.          V ústraní.

Je sice pořád dobré zásadní slovní spojení umístit do nadpisu stránky, ale při dalším použití se musíte spokojit se synonymy. Google řekl: “pište krátce, stručně - jděte k jádru pudla a když už tam jdete, použijte košatý slovník slov tématicky příbuzných”.

V kódu webu odjakživa existuje místo vyhrazené vyloženě pro “keywords”. Řeknete si: na to si Google nedovolí sáhnout...

Dovolil! Toto místo začal naprosto ignorovat! Jak to víme? Sám to řekl. (https://webmasters.googleblog.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html)

Před osmi lety!!!

Přesto se dodnes stále setkáváme s urputnými obhájci dávného užívání klíčových slov a očekávání, že za měsíc, dva se dostanou na samotný vrchol. Přitom osm let je už dost dlouhá doba, abychom se přes to přenesli, zamáčkli slzu a šli dál! :)

 

(Matyáš Hájek, listopad 2017)

 

články.