Národní festival klasické hudby v rodišti Bedřicha Smetany, který v Česku funguje o 62 let déle než naše studio. A s každým rokem, u kterého se nachomýtneme, na nás čeká téma s novou výzvou:

Vizuální styl 2023

Belle époque, tedy “krásná doba”, byla na přelomu 19. a 20. století cítit pokrokem – a to takřka ve všech oblastech života. Pozitivní atmosféra dala vzniknout mnoha výtvarným stylům z nichž “Wiener Werkstätte” se svoji minimalistickou barevností nejvíce blíží vizuálním prvkům Smetanovy Litomyšle. Po rakouském vzoru jsme se i my pustili do návrhu vzoru, který v čase festivalu pokryje celé město.

Všimli jste si základního stavebního prvku jednotlivých vzorů?
s – Smetanova Litomyšl
v – Výtvarná Smetanova Litomyšl
z – Festivalové zahrady
p – Poetická Litomyšl

I Vy máte možnost
obléknout se do
vizuálu

Memento (poslední písmeno vzoru) „to má nahnuté”. Záměrně mírně padá dolů a vyjadřuje křehkost krásné epochy.

Vizuální styl 2022

I tištěná grafika se dá rozhýbat! Stačí si nainstalovat aplikaci Artivive, namířit telefon na tiskovinu: bílá plocha se začne prolamovat hlouběji a hlouběji, aby dokreslila niterné téma 64. ročníku ”A znovu láska…”. Na kruhové notové osnově se vykreslí symbol repetice a k němu postupně i pět tónů (jeden za každé písmeno slova láska). Vše se roztočí a vtáhne vás do záběrů ze samotného festivalu.

Barevné plochy
rozlišují tiskoviny
zaměřené na
samotný festival,
festivalové zahrady
a výtvarnou
litomyšl.

Aplikace Artivive funguje na
všech různých formátech – ať
už reklamu potkáte v metru, na
ulici, nebo namíříte telefon na
brožuru – všude se grafika
rozhýbá v rytmu jedné ze
Smetanových skladeb.

Vizuální styl 2021

Šlo o první rok minimalistického stylu s jemnými barvami a silnou typografií a přepracovaným logem „SL“. Dostali jsme zadání „Klíče od domova“ a tak jsme pootevírali dveře na každém plakátu…

Z outdoorových reklamních
ploch vycházely operní
pěvkyně. Ze stránek
časopisů tancovaly
baleríny…

Podobně se otevíraly
i tiskoviny. Klopy
ofsetového papíru
odkrývaly hlavního
představitele
litomyšlského genia loci.

Obklopovaly jej prapory
oslavující velké sponozory
a silné hlasy.

Festival nepřehlédl
žádný kolemjdoucí, 
žádný kolemprojíždějící.

Web 2021

V příjemném tandemu s Karlem Teleckým
jsme se pustili do odvážného projektu „zkrocení velkého festivalu do formátu webové stránky“.

Titulní stránka nese vizuál
aktuálního ročníku. Dále 
nabízí bohatou infografiku,
která pomáhá návštěvníkům
odhalit každý kout festivalu.

Mobilní web poskytuje
průvodce v kapsách
všech návštěvníků.

Podívejte se sami na:
smetanovalitomysl.cz

Vizuální styl 2020

Téma „múza naděje“. Balerína se vztahuje vzhůru zatímco logo v animaci i na tiskovinách vybuchuje a roztahuje se do stran. Poslední vizuál s tradicí jasných jarních barev. S dávno definovanou typografií. Bílá plocha ale převažuje a postupně se blížíme k finálnímu vizuálu prezentovanému 2021.  
 

Na různých místech měst 
různá gesta baleríny.

Na různých formátech
různý stupeň dynamiky,
různý stupeň výbuchu 
tradičního logotypu „SL“.

Gesta kopírovala
rozměr tiskoviny.

Video
2020

Dlouho budeme vzpomínat,
jak jsme baletce Národního
divadla neuměle předtančili
choreografii, která
následovala směry
animace loga, které
se následně odvysílaly
v televizním spotu.
Mgr. Matyáš Hájek

zakladatel firmy, jednatel, art director, webdesigner

Mým úkolem je nápad. Pracuji na kreativní části vašich projektů – ať už jde o grafiku, informační strukturu webů nebo koncepci kampaní.

Mgr. Eva Beňová

jednatel, zákaznická podpora, copywriting

Mojí milou povinností je psaní všeho druhu: komunikace s vámi, našimi zákazníky a partnery, kreativní copywriting webů i formální texty smluv.

Bc. Pavel Hájek

jednatel, e-commerce, vývoj webů, zvyšování návštěvnosti

Ať už potřebujete eshop, nebo se prezentovat webem, najdu pro vás vhodné řešení a povedu jeho vývoj i správu.

MgA. Lenka Bartoschek

grafický designer

Navrhnu pro vás vizuální identitu, originální webovou i tištěnou grafiku.

Mgr. Tereza Jiroušková

fotografie a video

Mohu vás nafotit, přitom natočit, pak vše v postprodukci upravit, sestříhat a dodatečně rozanimovat.

Filip Hájek

web developer, sociální sítě

Vytvářím, spravuji účty a kampaně na sociálních sítích, podílím se na vývoji webů.